Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teatras>Morisas Bežaras
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Morisas Bežaras

  
 
 
12345678
Aprašymas

Morisas Bežaras (Maurice Bejart). Įvadas. Bežaro biografija, kūryba ir jos bruožai. M. Bežaro trupė. Išvados.

Ištrauka

Morisas Bežaras (Maurice Béjart) - laikomas vienu iš didžiausių, nuostabiausių XX a. choreografų, praturtinęs baletą, scenos meno žanrą, iki tokio lygio, kai meno forma galima išreikšti mintis. Dėl savo pasiekimų, jis turėjo įtakos ne tik šokio pasaulyje, bet taip pat ir kitose meno formose, literatūroje ir netgi filosofijoje. Tai choreografas, kuris suliejo mokėjimą patraukti dėmesį ir meistriškumą, įsteigė savo kompaniją ir padėjo modernizuoti baletą.
Jo XX a. baleto vizija kaip meno forma buvo populiari kaip kinas. Tai yra vizija, kurią Bežaras palieka per visą savo gyvenimą. Jo požiūris į supratimą, vizijos realizavimą buvo visada daugiau evoliucinis negu revoliucinis.
Klasikinio baleto technika buvo papildyta šokio tradicijomis iš Indijos, Afrikos, Kinijos ir Japonijos. Operos namų pasirodymai buvo papildyti įspūdingais pasirodymais sporto arenose ir aikštėse. Pasirodymuose įtraukiama ne tik senovinė bei moderni muzika šokimui, bet taip pat žodžiai, dialogai ir pokalbiai.


Maurice Jean Berger gimė Marselyje, Prancūzijoje 1927 m. sausio 1 dieną. Buvo užaugintas prancūzo-senegaliečio tėvo, Gaston Berger, savamokslio mokytojo, filosofo. Nors jo mama, Germaine Capellieres, mirė, kai jam buvo 7 metai, ji išliko per visą Bežaro gyvenimą kaip vidinis įkvėpimas ir švyturys. Jis mokėsi Marselio Licėjuje, taip pat baigė filosofijos Aix-en-Provence fakultetą. Būdamas 14 metų (1941 m.) gavo gydytojo nurodymą - lankyti baleto mokyklą, kad padidintų fizinę jėgą. Taigi nuo 14 metų jis mokėsi Marselio operos baleto mokykloje, kur buvo vienintelis berniukas klasėje tarp 25-30 mergaičių.
Klasiskinis šokis pakeitė ir jo gyvenimą ir vardą (scenos pasirodymams iš Bergerio tapo Bežaru). 1945 m. Bežaras, neaukšto ūgio, debiutavo kaip baleto šokėjas Marselio operoje ir tais pačiais metais perėjo į Paryžiaus operą. Čia jis mokėsi baleto kartu su Leo Staats, Lubov Egorova ir Madame Rousanne (Sarkissian). Kaip atlikėjas jaunystėje dalyvavo daugybėje pasirodymų su Solange Schwarz, Janine Charrat, Roland Petit, Yvette Chauvire ir Lycette Darsonval. Jis buvo pagrindinis atlikėjas Mona Inglesby International Ballet nuo 1949 m. iki 1950 m., šoko 239 pasirodymuose. 1950 m. jis prisidėjo prie The Royal Swedish Ballet.
1955 m. jo pradžia kaip choreografo – sukuria "Simfoniją vienišam žmogui" ("Symphonie pour un Homme Seul", pagal Pierre Henry ir Pierre Schaeffer muziką). 1959 m. sukuria "Šventąjį pavasarį" ("Le Sacre du Printemps") (pagal Stravinskio muziką, 1959 m.), kuriame prabilo per siautulingą seksualumą ir plaukiančius gėlių, paukščių vaizdus ir tuomet įgauna reputaciją kaip pasaulinės šlovės choreografas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-04-01
DalykasTeatro referatas
KategorijaTeatras
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis23.68 KB
Autoriusdorota
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasGudavičius
Švietimo institucijaLietuvos muzikos ir teatro akademija
FakultetasTeatro ir kino fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Morisas Bezaras [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Lietuvos muzikos ir teatro akademija / 3 Klasė/kursas
  • Gudavičius
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą