Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teatras>Šokti identitetą: kaip judesiu papasakoti istoriją
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šokti identitetą: kaip judesiu papasakoti istoriją

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Darbe analizuodama, kaip šokis atspindi identitetą bei pasakoja istoriją. Šokis, identitetas ir pasakojimas. Šokis, pasakojimas ir supratimas. Išvados.

Ištrauka

"Senelė ne šoko, o tarytum kažką pasakojo. Štai ji tylutėliai eina susimąsčiusi, linguodama, žiūrėdama aplinkui iš po rankos, ir visas jos didelis kūnas neryžtingai supasi, kojos atsargiai liečia taką. Staiga kažko išsigandusi sustojo, suvirpėjo, veidas apsiniaukė ir tuoj pat nušvito gera, malonia šypsena. Pasitraukė į šoną, kažkam užleisdama kelią, kažką nustumdama ranka; nuleidusi galvą apmirė, įsiklausydama, vis linksmiau šypsodama, — ir staiga pašoko iš vietos, ėmė suktis viesulu, visa pasidarė lieknesnė, aukštesnė, ir jau nebebuvo galima nuo jos atitraukti akių — tokia pašėlusiai graži ir miela ji darydavosi šitais nuostabaus grįžimo į jaunystę akimirksniais" (M.Gorkis. Apsakymai. Vilnius: Vaga, 1983. P.121).
Ši vaizdi žymaus rusų literatūros klasiko citata puikiai tinka darbo pradžiai. Tai tarsi pavyzdys, iliustruojantis pagrindinę mintį: kiekvienas šokis — atskira istorija, kiekvienas rankų judesys — atskiras žodis, o tokiu būdu kiekvienas šokėjas savo judesiais būtent ir pasakoja savo istoriją kiekvienam žiūrovui. Ir, nors šokio meno kilmės teorijų yra daug, tačiau visų pirma šokis gimė iš vidinio žmogaus troškimo išreikšti savo fantaziją, mintis, jausmus bei emocijas ne kalbos pagalba, bet kažkaip kitaip. Taip atsirado muzikos ar ritmo ir gestų bei kūno judesių forma — šokis.
Šokio tradicijų vystymasis turi gilias istorines šaknis, pradedant Egipto, Graikijos ar senovės Romos laikais, maža to, šokio istorija vystėsi lygiagrečiai kiekvienai istorijos epochai, t.y. tiek viduramžiai, tiek renesansas, tiek romantizmas ir kitos epochos turėjo savitas šokio tradicijas ir bruožus. Šis menas taip pat yra turtingas garsių pavardžių, palikusių gilų pėdsaką jo raidoje, pradedant praėjusių amžių šokėjais ir baigiant šių dienų modernaus šokio kūrėjais.
Tai tik rodo, kad kiekvienas skirtingo laikmečio atstovas ieškojo vis kitų būdų, vis kitų formų ir technikų tam, kad kitaip, naujoviškai ir įdomiau šokiu papasakotų istoriją. Kiekvienas šokėjas turi savo viziją, jis nešoka tiesiog tam, jog tik šoktų. Jis turi tikslą: visų pirma, atskleisti kitiems savo asmeninį ar kokį nors įsivaizduojamą vidinį pasaulį.
Tad šiame darbe, aanalizuodama, kaip šokis atspindi identitetą bei pasakoja istoriją, daugiausiai rėmiausi modernaus šokio, kontaktinės improvizacijos bei capueiros šokėjų pavyzdžiu, lygindama bei interpretuodama jų šokio techniką, o taip pat trumpai pabandžiau pasvarstyti, kas padeda ar trukdo žiūrovui tinkamai suprasti šokėjo pasakojamą istoriją. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-15
DalykasTeatro referatas
KategorijaTeatras
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis19.08 KB
AutoriusVaiva
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasJ. Rimavičienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasMenų institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sokti identiteta [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • J. Rimavičienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą