Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teatras>Baletas. Baleto kelias
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Baletas. Baleto kelias

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Klasikinio baleto puslapiai. Simfonijos baletai ir dramos baletai. Šokio ir baleto muzika. Vilniaus operos ir baleto teatras. Baletmeisterio V.Grivicko veikla 1951-1971 metais. 1966 – 1975 metais baleto istorijoje. Eligijaus Bukaičio veikla 1962 – 1977 metais. Išvados.

Ištrauka

Klasika – tai tokie mokslo, literatūros arba meno kūriniai, kurie yra visų pripažinti ir išgyvenę šimtmečius laikomi tobulais.Klasikiniu baletu dažnai vadinamas choreografinis scenos veikalas, kuriame šokama ant pirštų galų.Šokimas ant pirštų galų yra amžius trukusios klasikinio šokio raidos rezultatas.Klasikinio šokio atsiradimas glaudžiai susijęs su istoriniu profesinio šokio formavimusi.Beveik visi pirmieji choreografai profesionaliai buvo religinių apeigų bei švenčių organizatoriai – šventikai,vaidilos.Šiandieninio klasikinio šokio pradus jų veiksmuose sunku įžvelgti.
Viduramžiais tam tikrų profesionaliojo šokio elementų išliko juokdarių pasirodymuose.Juokdarių menas susipynęs su minezingerių, žonglierių menu, paįvarindavo foedalų puotas,riterių turnyrus, religinių švenčių procesijas,ministerijas.Juokdariai, kaip šokantieji personažai, randami beveik visuose klasikiniuose viduramžius vaizduojančiuose bei romantinio laikotarpio baletuose: "Gulbių ežeras", "Raimonda", "Romeo ir Džiulijeta".
Baletu ilgai buvo vadinami iškilmingi paradai didikų šventėse.Juose kaip personažai pasirodydavo net Olimpo dievai, deivės, garsūs antikos herojai, karvedžiai, filosofai.Apsupti mitologinių personažų – faunų ir nimfų, jie rodydavo ištisą virtinę choreografinių vaizdų.Pamažu viskas plito ir pasiekė Prancūzija.Didelę šventę su baletais 1573 metais surengė Kotryna Mediči lenkų pasiuntinių atvykimo garbei.Prancūzija – galinga valstybė, ypač sužydėjus valdant Liudvikui XIV.Baletinių paradų efektas buvo tok didelis Prancūzijoje, kad karalius Liudvikas XIV 1661 metais įsteigė pirmąjį pasaulyje šokio akademiją, kuriai vadovauti patikėjo choreografui P.Bošanui.Šioje akademijoje susiformavo klasikinio šokio sistema, kurios pagrindais naudojamasi ir šiandien. Čia buvo nustatytos penkios pagrindinės kojų pozicijos ir buvo imta atitinkamai grupuoti kitus judesius.Klasikinės šokio sistemos pagrindas yra kojų kreiptumas.Šioje padėtyje kojų raumenys stangrėja, įgyja daugiau temptumo ir elestingumo.Todėl galima atlikti sudėtingesnius judesius.Jokios tautos šokis negali būti be pritūpimo plie,
be kojos ištiesimo developpe į priekį, į šoną, atgal, be kojų lenkimo per kelius developpe passe ir t.t. Kojų treniravimas prasideda nuo pačių paprasčiausių judesių, kurie yra kitų sudėtingesnių judesių elementai.Taip sudaromi judesių junginiai.Pavyzdžiui,battemens tendu simple, parengia grand battement jete.judesys rond de jambe par terre pereina į judesį grand rond.Battemens tendu simple , išdėstyti judėjimo pusračiu, sudaro rond de jambe par terre, kuris rengia judesį grand rond jambe jete.Taigi prancūzų šokio akademijoje susiklostė tam tikra klasikinio baleto judesių tvarka. Judesiai gavo konkrečius pavadinimus,net šiais laikais vartojamus prancūzų kalba. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-03
DalykasTeatro referatas
KategorijaTeatras
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis13.72 KB
AutoriusAurimas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasI. Česnienė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Baleto kelias.doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 1 Klasė/kursas
  • I. Česnienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą